الجمعة، 11 ديسمبر 2009

انا ليلى


تضامنا مع حمله كلنا ليلى

انا ليلى
انا فى كل بيت
انا اختك و امك و ابنتك و حبيبتك
انا من ضلعك و فى دمك
و مكانى هو قلبك
انا نصف عالمك الاخر
انا الابتسامه و انا الورده وانا الفرحه
و انا الدمعه
انا انجبتك و علمتك الكلمه و الخطوه
انا عشقتك و انا تزوجتك و انا تحملتك
انا شاركتك فى البأساء و الضراء
و انا ملأت حياتك الموحشه
انا من خلدت ذكرك و نشرت نسلك
فلا تقيدنى و لا تنقصنى لتزيد
لا تقتل طموحى لتنجح و تتألق
اتركنى اضحك و اعيش و احلم
اتركنى انجح و اكد و ابذل
اتركنى اطير و احلق و المع
اتركنى اتنفس





هناك 33 تعليقًا:

  1. جميييييييييييييل قوى ما كتبتى ومعبر جدااااااا عن حاجات كتيرة قوى

    ردحذف
  2. بسبس
    نورتى المدونه يا قمر و ميرسى على كلامك الرقيق
    دمتى بكل حب و سعاده

    ردحذف
  3. برافو عليك يا بسنت بجد قلت كل الي احنا حسين به هو ده كلنا ليلي كلنا ام وزوجة وابنه وحبيبة فلا تقهرنا يا ادم برفو عليك يا بسنت

    ردحذف
  4. في البداية انا بجد مش عارفة ايه حملة كلنا ليلى دي
    بس بجد دي نصائح غالية جدا لكي يفهم الرجل طبيعة المراة التي لايقدرها ابدا ويحاول ان ينقص من قيمتها

    ردحذف
  5. احلام جوليا
    ميرسى يا جميل على كلامك الرقيق ده انا مقلتش حاجه من عندى ده قدر المرأه الحقيقى اللى شوهه المجتمع، و نورتى المدونه و شرفتينى بمتابعتك
    تقبلى خالص تحياتى

    ردحذف
  6. رشا عبيد
    نورتى يا حبيبتى ، حمله كلنا ليلى هى حمله لتغيير نظره المجتمع للمرأه و التأكيد على دورها و قدرها فى الحياه ، يعنى زى ماتقولى محاوله لإصلاح ما افسده المجتمع
    تقبلى خالص تحياتى و تقديرى

    ردحذف
  7. جاهز بسلسلة بوستات تتعلق بالحملة بدءا من يوم 24 القادم
    :)
    تحياتي

    ردحذف
  8. micheal
    جميل اوى ان يكون فى رجل عقله متفتح زيك كده ،مستنيه البوستات
    تقبل تحياتى

    ردحذف
  9. العازمى
    اشكرك على مرورك و نورت المدونه
    تقبل خالص تحياتى

    ردحذف
  10. انا كمان مع ليلى لاننا كلنا فعلا ليلى بطله الباب المفتوح

    فكلنا نتنفس الحريه ونطالب بعدم قطع الهوا

    وكل سنه وانتى طيبه

    ردحذف
  11. بسنت
    نورتى يا حبيبتى ، كلامك جميل اوى و عندك حق احنا بنطالب بعدم قطع الهواء
    كل سنه وانتى طيبه يا قمر

    ردحذف
  12. أتمنى لكم التوفيق

    ردحذف
  13. احمد شريف
    نورتنى و ربنا يوفقنا جميعا

    ردحذف
  14. بجد موضوع احييكى عليه تسلم ايديكى

    ردحذف
  15. ازيك

    ايه الكلام الجميل ده

    بجد لطيف

    يارب تكوني بخير

    كل سنه وانتي طيبه
    سلامي

    ردحذف
  16. طوبه فضه و طوبه ذهب
    نورتينى يا حبيبتى و كل سنه و انتى طيبه

    ردحذف
  17. شمس النهار
    و انتى طيبه يا قمر ايه الغيبه الطويله دى ، مينفعش شمسنا الحلوه تغيب عننا كل ده
    دمتى بكل خير و حب

    ردحذف
  18. عام سعيد وكل عام انتم بخير
    نحن مقبلون علي لحظات حرجه في تاريخ مصرنا
    انتخابات مجلس الشعب 2010
    انتخابات الرئاسه 2011
    هل اعددت نفسك لتقول كلمتك
    هل سجلت نفسك في الجداول الانتخابيه
    اذا كنت قد سجلت نفسك ادعو غيرك
    الحمله الشعبيه للقيد بالجداول الانتخابيه
    باقي من الزمن30 يوم

    ردحذف
  19. كل سنةوانتي طيبة
    سنة سعيدة
    على فكرة نزلت البوستات يا بسنت..هما 3 وفاضل 1
    :)
    تحياتي

    ردحذف
  20. بسنت
    كل سنة وانتي طيبة
    بصراحة انا مكنتش اعرف موضوع الحملة غير منك ولما قرات كتير عن الحملة قولت اكيد انتي اول واحدة هتكتبي بوست في ميعاد الحملة
    انتي فين
    يارب تكوني كويسة

    ردحذف
  21. رائع بس ليت الصحافة المرئية و المسموعه شاركوا فى الحملة

    ردحذف
  22. المدونة الرائعة


    صاحبة الراي المستنير


    والقلم الباسل



    والاحساس الثائر


    مودتي وتقديري لكي وليلى

    ردحذف
  23. ايه الجمال ده يا بسنت ولله العظيم كلامك جميل جدا

    ردحذف
  24. ايمان محمد
    ربنا يخليكى يا قمر ،مبسوطه و يشرفنى ان كلامى عجبك
    نورتى المدونه كلها

    ردحذف
  25. حلم
    بشكرك على ذوقك و يارب اكون فعلا كما وصفتنى و اكون عند حسن ظنكم بى ، تشرفت بتواجدك و مرورك الكريم
    تقبل خالص احترامى و تقديرى

    ردحذف
  26. منمنمات نادره
    اشكرك على مرورك الكريم و كلامك الرائع
    مع خالص تحياتى

    ردحذف
  27. tears
    فعلا الحمله كانت اهدافها نبيله و لكن الاعلام مازال مصر على التركيز على الفرقعه الاعلاميه فقط لا غير ، عموما الحمله لاقت صدى واسع و تشجيع من عالم التدوين لا يستهان به ، و ربنا يوفق الجميع
    تقبل تحياتى

    ردحذف
  28. رشا عبيد
    انا بخير الحمد لله اشكرك على سؤالك يا حبيبتى ، و مبسوطه انى كنت سبب معرفتك بحمله رائعه زى دى ، و مبسوطه اكتر بتواجدك معايا

    ردحذف
  29. michael
    كل سنه وانت طيب و يارب سنه سعيده علينا كلنا معلش جات متاخره شويه ، بس اجمل مافى السنه اننا كلنا متجمعين هنا ، الف مبروك على الكتاب و ان شاء الله لازم اقراه

    ردحذف